15 Juni Böhmer bedankt. - Reisverslag uit Oirsbeek, Nederland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 15 Juni Böhmer bedankt. - Reisverslag uit Oirsbeek, Nederland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

15 Juni Böhmer bedankt.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2008 | Nederland, Oirsbeek

Onze samenwerking begon vorig jaar al zeer prettig, doordat jullie heel professioneel mij al na één dag antwoord gaven op mijn vragen en dat enkele dagen achter elkaar. Ik had nogal veel vragen, maar niets was te veel of onmogelijk. Een persoonlijk gesprek was snel geregeld.
Jullie hebben voor mij de wagen naar mijn wensen gemaakt en doordat jullie meedachten werd hij mooier en praktischer dan ik ooit had gedroomd.
Zo maakten jullie i.v.m. met mijn oogprobleem de wagen 2.10 breed ipv de standaard 2.45 meter. De opbouw werd aan alle kanten 5 cm dik geïsoleerd en de lengte van de opbouw werd na veel overleg bepaald op 5 meter. De veranda werd 80 cm en de overstek van het getoogde dak ook. Samen met de buikbox voor alle reserveonderdelen, kleding, schoeisel, LPG-tank en accu werd het een echte, moderne zigeunerwagen.
Nooit heeft de wagen mij teleurgesteld. Altijd waterdicht ook bij de hevigste stormen aan de kust. Lekker warm met het houtkacheltje en de goede isolatie. Soms was het een sauna binnen als ik te enthousiast stookte. De wagen is geveerd en de grootste maat banden werd gemonteerd om zoveel mogelijk comfort te hebben. Het werkte prima. Nooit op de deels zeer ruige 15.000 km in elf maanden is er iets kapot gegaan van het porselein of glaswerk. Het kacheltje staat tussen twee speciale, brandwerende wanden met een veilige, aangepaste dakdoorvoer. Jullie zeiden erbij:”We komen graag in de krant, maar niet slechts één keer doordat de wagen afbrandt.” Aan humor ontbreekt het niet.
Voor de bouw, het meedenken, de slimme oplossingen en het altijd luisterend oor ben ik jullie veel dank verschuldigd.
Ik heb de beste firma met de mooiste wagen gevonden.
Speciale dank aan Fons Böhmer, de meedenker.

Maarten Hendriks.

  • 18 Juni 2008 - 15:16

    Thea:

    Maarten heb je misschien enig idee wat het gewicht is van de wagen?
    Misschien ook wel zo handig om te vermelden.
    Ledig gewicht dan, misschien is met wat aanpassingen deze wagen ook geschikt om met paard(en) en wagen een rondreis te maken.

  • 18 Juni 2008 - 17:33

    M.driessen Venlo:

    beste maarten ,ik heb dagelijks je verslag gelezen ,vond het geweldig bedankt voor het mooie reisverslag,en wel thuis.

  • 18 Juni 2008 - 18:01

    Loek:

    Dag Maarten.

    Ik hoorde van Yvon dat je wagen te koop is. Heb je al enig idee voor hoeveel je hem wilt verkopen? Ik hoor wel van je. En nog een goede thuisreis.

    loek@hambeukers.fol.nl

    06-20379874

  • 18 Juni 2008 - 19:37

    Ger Engel Natascha:

    HOI Maarten Dory
    We zijn blij dat je weer terug in limburg ben we hebben je e-mails gelezen de mooie foto's bekeken
    Het weekend weer gezellig een biertje gedronken na een jaar
    Dory en Maarten het was weer oudewets gezellig
    Het weekend
    Groetjes
    Ger Engel Natascha

  • 18 Juni 2008 - 19:44

    Maarten:

    Hee Thea.

    Goede vraag!
    Het antwoord is: de wagen weegt leeg 1500 kg. Met wat ik allemaal meesleepte woog hij 2500 kg.

    Groetjes Maarten Hendriks

  • 18 Juni 2008 - 20:03

    Thea:

    Hoi Maarten

    er vanuit gaande dat een paard op een harde ondergrond drie keer zijn eigen gewicht kan trekken, op onverharde wegen twee keer zijn eigen gewicht en in mul zand hoogstens 1 keer zijn eigen gewicht dan het je aan een twee span niet genoeg.

    Groetjes

    Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1795
Totaal aantal bezoekers 493255

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: