8 Juni Thuis. - Reisverslag uit Oirsbeek, Nederland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 8 Juni Thuis. - Reisverslag uit Oirsbeek, Nederland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

8 Juni Thuis.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2008 | Nederland, Oirsbeek

Veel te vroeg wakker lig ik maar te draaien in mijn bed. Gedachten springen als een zigzaggende haas door mijn hoofd. Vragen bubbelen in mijn gedachten omhoog en spatten als zeepbellen uiteen nog vóór ik een antwoord kan bedenken. Het gonst en zoemt in mijn hoofd als in een afgesloten bijenkorf. Ik sta op, want hier word ik gek van. Ik schud mijn hoofd, alsof ik een deken uitklop. Zo los ik de kakofonie van gedachten. Eerst douchen en ontbijten, dan zal alles weer normaliseren. Zo werkt het ook. Niet veel later neemt de in elf maanden opgebouwde routine het over en is er rust tussen de oren.
Zo vertrouwd en aangenaam als BRT Radio 2 klinkt, zo vertrouwd en warm is het om Jef en Mechelien terug te zien. We kletsen heel wat af. Jef loert door het oog van de camera of legt hem quasi onopvallend draaiend op tafel naar mij gericht. Het kan me niet schelen. Ik klets, want ik loop over. Verhalen borrelen en bruisen uit mijn mond. Als ik de tractor wil starten, groet ik twee vrouwen, die op een afstandje staan te kijken. Hè??? Ik kijk nog eens. Het zijn mijn zus Yvonne en haar dochter Bo, die daar staan! Gillend rennen we op elkaar af. Dat is een super verrassing.
Niet veel later stoom ik voor het laatst deze reis door het Limburgse heuvelland naar Oirsbeek. Opgewonden zwaai ik naar iedereen, die naar me kijkt. Ik sta op springen. Af en toe slaak ik een oerkreet, die geeft ruimte. De opluchting duurt niet lang, de druk in mij bouwt zich razendsnel weer op. Zingen helpt.
Oirsbeek! Niets hopend en toch vol verwachting, eigenlijk ben ik gewoon stik onzeker, laveer ik voorzichtig mijn treintje de Bachstraat in. Ja… ik zie ze! Mijn alles staat buiten te wachten; Dory, Lex, Fonnie en Guido. Ze zwaaien en lachen breeduit. Als ik uit de cabine spring houden Dory en ik elkaar lang vast. We versmelten in de omarming, de kus en de kusjes. Ook Fonnie, Lex en Guido worden geknuffeld en gekust. Er vloeit menig traantje. Ik ben weer thuis en dat voelt goed.


  • 09 Juni 2008 - 07:28

    Maarten En Dory:

    We hopen dat jullie a.s. zaterdag het thuiskomfeest kunnen komen opvrolijken.

    Dory en Maarten.

  • 09 Juni 2008 - 09:34

    Mercedita:

    Nou Maarten en Dory, Fijn dat je weer thuis bent!!Dat is zo geweldig dat ik hier op mijn stageschool (in de pauze hoor!)met een traan in mijn ogen het laatste stuk zit te lezen. Als je zoiets leest dan beleef je jouw spanning mee, geweldig. Jij mag thuis afkicken en wij aan de pc...
    Heel veel plezier, geluk en vooral heel veel liefde thuis!! Groetjes Mercedita

  • 09 Juni 2008 - 09:39

    Douwe:

    Als ik namens Zuid-Limburg mag spreken: Welkom thuis!!!!

  • 09 Juni 2008 - 10:15

    Marco:

    En Maarten. Oost West thuis best?? Groetjes vanaf de langstraat.

  • 09 Juni 2008 - 11:20

    KNARF :

    Goed gedaan jochie!!!

    Knarf

  • 09 Juni 2008 - 11:22

    KNARF :

    Goed gedaan jochie!!!

    Knarf

  • 09 Juni 2008 - 11:48

    Nelly&Rémy:

    En nog eens welkom thuis, van buiten Limburg!!!
    Wat een prachtige foto van jullie twee weer samen...stralend gelukkig.
    Wij hopen ook van de partij te zijn a.s. zaterdag, om je persoonlijk te bedanken voor al je avonturen die je met ons hebt willen delen.

    Groetjes en liefs!

    Nelly

  • 09 Juni 2008 - 12:03

    Hermie:

    dag wereld reiziger

    Wat moet dat een goed gevoel geven je lief weer in je armen te mogen sluiten, en al je dierbaren weer te zien.

    "Jij hebt een steen verlegd, in een rivier op aarde
    deze reis zal voor altijd een deel van je zijn
    Jij leverde het bewijs van je bestaan,
    door het verleggen van deze steen. De stroom zal nooit meer dezelfde weg gaan.

    de groeten van ons die trots zijn op je prestatie en blij zijn jou te hebben ontmoet.

    lieve groet

    Hermie en Bob

  • 09 Juni 2008 - 12:22

    Katelijn:

    hoi Eurotrotter!

    welkom thuis, hartverwarmend om jouw thuiskomst te lezen!
    Tot ziens, helaas niet zaterdag in Oirsbeek voor mij. Maar wij spreken iets af hé, mét Dory deze keer.

    Ik zal je website met te gekke verhaaltjes en mooie foto's missen,

    knuf,

    Katelijn

  • 09 Juni 2008 - 12:39

    Leon En Mieke:

    Mensen,
    allemaal proficiat bij het weerzien toegewenst.
    Laat hem maar even wennen, dus hij moet afkicken in de pipo-wagen...
    Maarten, Oirsbeek ---> Oirsbeek was verder dan je dacht niet? Je ziet dat een omweg soms erg nuttig en leuk kan zijn.
    Sterkte en geniet,

    L+M PROVENCE

  • 09 Juni 2008 - 12:54

    Ingrid:

    Hoi,
    Je hebt jouw droom kunnen verwezenlijken. Het is, denk ik, geworden zoals je het had gehoopt. Dank je wel dat je ons allemaal mee op sleeptouw hebt genomen. Geniet, verwerk en koester het "verleden" en het heden. De toekomst is toch niet te voorspellen.
    Voor ons is het nu detoxtime. Groetjes, ook aan de hele familie.

  • 09 Juni 2008 - 12:57

    HUP HOLLAND HUP:

    Salü Maarten
    Gut siehst Du aus zuhause. Wir wünschen dir einen guten Start und viel freude.

    Liebe Grüsse Sylvia und Koni

  • 09 Juni 2008 - 15:47

    Petra:

    Hallo Maarten,

    Welkom thuis !!!!!!!
    Ik heb je hele reis gevolgd.Bij je laatste stukje kreeg ik "kippevel"

    Ga heerlijk genieten van je familie,en 'n fijn feest voor Zaterdag

    Groetjes Petra Spies Plum
    uit Landgraaf

  • 09 Juni 2008 - 16:28

    Jeannie:

    potdomme,,heb ik toch nog tranen in me ogen gekregen,,met het lezen van je laatste berichtje,,,hihihi,,
    welcome home maarten,,,en nu gaat dory 1 jaar,,,lolll,,,
    knufffffff,,,

  • 09 Juni 2008 - 16:43

    Silvia:

    welkom thuis Maarten...

    dikke kus voor jou en je fam.

    Silvia

  • 09 Juni 2008 - 17:51

    Erik En Miranda:

    Goh wat een ervaring joh, daar kun je nog wel even op teren. Niet te geloven dat je al die tijd op reis was, wij zagen je natuurlijk in Schotland, we hebben genoten van je verhalen en foto's! Succes met het gewone leven, groetjes van ons!

  • 09 Juni 2008 - 18:06

    Jim Gubbels:

    Maarten, met veel plezier heb ik jouw verhalen gelezen.
    Blij dat je weer gezond thuis bent. Veel plezier zaterdag op het feest, als we in de buurt waren geweest was ik zeker even een handje komen geven, maar ja, Flevoland is toch 250 km ver.
    Nogmaals veel plezier.

    Jim Gubbels (oud-leerling St. Jozefschool in Nieuwenhagen)
    Jim@jimensabinegubbels.nl

  • 09 Juni 2008 - 19:06

    Molly And David Bate:

    Hello Maarten, Glad to hear you are back home safe and sound, just in time to get ready for Pickering!!! Well done.From Molly and David Bate. (Mr Plod)

  • 09 Juni 2008 - 20:26

    Wilma Vankan:

    Geweldig Maarten en fijn dat je weer thuis bent. Geniet van jullie samen- zijn.En ook voor Dory en jullie kinderen een gezellig feest voor zaterdag. Maar ook dat jullie leven als een feest mag zijn. Heel veel lieve groetjes en dank je wel dat we mochten meegenieten. Groetjes, Wilma.

  • 09 Juni 2008 - 22:12

    Peter:

    Kerel blij dat je weer heel thuis bent, geniet van en met Dory en de kids.
    Wij zien jullie zaterdag
    Knuffel Jolanda en Peter

  • 10 Juni 2008 - 07:29

    José Feiter-Hermans:

    Maarten,
    Welkom thuis!
    Ik heb je hele reis gevolgd en genoten van de verhalen.
    Groetjes uit Rosmalen,
    José

  • 10 Juni 2008 - 08:10

    Ger En Anja:

    Maarten, goed dat je weer thuis bij je gezin en in je vertrouwde Oirsbeek bent. A.s. zaterdag moeten we helaas missen omdat we dan in het buitenland zijn maar dat houden we dan wel tegoed. Zodra we terug zijn melden we ons en kunnen we bijpraten.
    Veel plezier zaterdag.
    Groetjes Anja en Ger

  • 10 Juni 2008 - 09:27

    Jeanluc Et Annie:

    Bonjour Maarten
    Merci pour ce beau voyage que nous avons vecu avec vous Nous esperons avoir de vos nouvelles a bientot...

  • 10 Juni 2008 - 11:16

    Ed Uit Venray:

    Fantastisch dat je weer goed thuis bent gekomen na zo´n lange tocht. Wij zitten nog in de baai van Roses in Spanje en het weer is vandaag afwisselend maar een heerlijke temperatuur.
    Wat een weerzien, even bijkomen en dan genieten van alle ervaringen. Daar heb je wel even voor nodig
    We hopen niet dat je meteen stopt met je mails Laat nog maar even weten hoe het verder gaat want wij moeten natuurlijk ook even wennen aan Geen Maarten
    Groetjes

  • 10 Juni 2008 - 13:18

    Thea:

    Dory, Maarten en Kids

    Niet alleen voor Maarten en alle trouwe lezers zal het wennen zijn. Dory en de kinderen zullen er ook even aan moeten wennen.

    Geniet er van!!!

    Groetjes
    Thea


  • 10 Juni 2008 - 20:54

    Nella Vrolijk:

    Ik heb veel mogen lezen over Europa en haar bewoners. Ik was soms ontroerd door de ontmoetingen onderweg en soms ontroerd door de lieve woorden van de thuisblijvers.
    Ook heb ik de mens Maarten beter leren kennen, zo spontaan en oprecht. Helaas kunnen we jullie feestje niet komen "opvrolijken", maar we hopen jullie nog eens in Panningen te ontmoeten (wellicht bij het Int. Historisch Festival HTM). Het ga jullie goed en veel liefs uit Panningen.

  • 11 Juni 2008 - 09:43

    Francien Bruystens:

    maarten en dory
    fijn dat je weer veilig en wel bij je gezinnetje bent we zijn ook blij om jullie zaterdag te zien

  • 11 Juni 2008 - 16:08

    Mariet:

    Beste Maarten ,
    Heel erg bedankt voor het delen van je mooie reiservaringen.Heel veel geluk verder met Dory en je kinderen. Het ga je goed!!!
    Mariet

  • 11 Juni 2008 - 18:39

    Ber Deckers:

    We hebben genoten van jouw verhalen en de manier van omgaan met zoveel verschillende mensen.

  • 11 Juni 2008 - 19:24

    Sjoerd Groenendaal:

    Maarten, welkom thuis in het Oirsbeekse. We hebben genoten van je verhalen en belevenissen.

    Sjoerd, Felicia, Anne en Noah Groenendaal
    Le Petit Pauliat
    Treignat, France

  • 11 Juni 2008 - 19:24

    Sjoerd Groenendaal:

    Maarten, welkom thuis in het Oirsbeekse. We hebben genoten van je verhalen en belevenissen.

    Sjoerd, Felicia, Anne en Noah Groenendaal
    Le Petit Pauliat
    Treignat, France

  • 12 Juni 2008 - 05:47

    Cornelia:

    Hoi Maarten
    ik heb de laatste weken van je beschrijvingen genoten. Hardstikke fijn dat je gezond en vol verhalen bij je vrouw aangekomen bent. Gefeliciteerd!Aagje schrijft ook nog. Ze is bij haar kleinkinderen.
    Cornelia(Corrie)

  • 12 Juni 2008 - 06:05

    Wiel Schoenmaekers:

    Maarten,
    Welkom thuis. Een topprestatie en een rugzak vol fijne ervaringen, die je voor de rest van je leven zult koesteren en bij je dragen, samen met Dory en de kids.

    Groetjes,
    Wiel en Ans

  • 12 Juni 2008 - 09:07

    Sonja De Brouwer:

    fijn maarten dat je weer goed thuis bent aangekomen bij dory.
    wij kunnen er zaterdag niet bij zijn omdat kimberley een zwemwedstrijd met zwemmen en wel de lbk limburgse b kompetitie ze is bij een van de 12 beste van haar leeftijd van limburg

    groetjes en tot ziens van sonja en familie

  • 12 Juni 2008 - 14:20

    Aagje:

    Hallo Maarten, van harte gefeliciteerd met je veilige thuiskomst.Vanaf Ptuj hebben we je reisverhalen met belangstelling gevolgd en ervan genoten. Ook aan onze reis door Slovenië en Kroatië heb je kleur gegeven.
    Je emoties gieren nu door je lijf , wat goed te begrijpen is. Je hebt je droomreis toch maar volbracht en er onwijs veel levenservaringen mee opgedaan.
    Voor ons zal je in herinnering blijven als de man met de absurde, leuke en ontroerende verhalen en....gelukkig hebben we de foto's nog.
    Veel geluk voor de toekomst voor jullie beiden met de wens dat je je opgedane ervaringen en levenslessen kan gebruiken in het dagelijkse leven.

  • 12 Juni 2008 - 14:25

    Aagje:

    sorry er kwam even een telefoontje tussendoor , daardoor vergat ik:

    de lieve groetjes van Aagje, je weet wel :één van die meiden uit Rotterdam

  • 15 Juni 2008 - 15:55

    Gerrie En Albert:

    Hallo Maarten!
    We zien dat je weer thuis bent! Je hebt heel wat km's afgelegd na ons treffen aan het Balatonmeer! Geniet van je thuis zijn en (tip) maak vast handelingsplannen voor het volgend schoolseizoen. (Haha).

  • 16 Juni 2008 - 17:37

    David And Molly Bate:

    Hello Maarten, Welcome home and well done. Home just in time to get ready to go to Pickering again, but this time just to travel the easy way. We will be there with Mr Plod!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1708
Totaal aantal bezoekers 493255

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: