18 Juni Volvoman bedankt. - Reisverslag uit Oirsbeek, Nederland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 18 Juni Volvoman bedankt. - Reisverslag uit Oirsbeek, Nederland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

18 Juni Volvoman bedankt.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2008 | Nederland, Oirsbeek

De Volvoman is mijn neef Martien Hendriks uit Deurne Noord Brabant. Hij hoorde vorig jaar van mijn zoektocht naar een geschikte trekker voor de grote reis. Hij nodigt me uit om eens te komen kijken bij hem thuis. In zijn privémuseum staat: Krek wa ‘k wou. Een tweecilinder BM die dertig km/uur loopt. Na wat passen en meten staat de vijftig jaar oude dame buiten. Het blokje loopt als een zonnetje. Een proefrit maakt snel duidelijk, dat deze dame een zeer zwaar leven achter de rug heeft. De versnellingsbak maakt me te veel geluid om een heel jaar mee door Europa te toeren. Martien is niet flauw en zegt:”Zoek maar een andere uit naar je zin.” Hij maakt, terwijl hij dat zegt, een groot gebaar in de rondte. Er staan in zijn museum en schuren ééncilinders en achtcilinders en alles wat daar tussen past. Ik kan niet kiezen. Martien wijst een legergroene trekker aan. Ik vraag:”Waarom die?’ Hij is gauw klaar met zijn antwoord:”Hij is veertig jaar oud met maar 1030 uur op de teller, dus die is vanbinnen nieuw.”
Deze BM is van zijn zoon Marco. Na kort overleg met elkaar mag ik de trekker lenen voor een jaar. Daarna krijg hij hem weer terug. Met deze BM 350 maak ik mijn reis na enkele weken schuren, dan primeren en spuiten in de originele legerkleur.
Het BMetje heeft gelopen als een hert. Natuurlijk behandelde ik hem met respect, dus ipv 30 km/uur is 25 ook genoeg. Het is net als met mijn opa. Wandelen kan hij de hele dag, rennen moet je hem niet meer laten doen.
Met een goed gevoel in mijn achterhoofd van het vakmanschap in Deurne met goede bijstand in geval van nood. Als er iets mis zou gaan, hoef ik maar te bellen en de onderdelen komen per express naar me toe. Martien heeft alles op voorraad van BM en Volvo. Daarbij komt: ik hoef maar te bellen en mijn mobieltje bij het blok te houden. Martien kan me dan vertellen:”O, maak je maar niet druk. Wat je hoort is het derde boutje achter de tweede cilinder. Ik stuur het meteen op.”
Nu na elf maanden en ongeveer 15.000 km door bergen, hoogvlakten, bossen, steden, dalen,stof, water, zout, keien en alle soorten wegdek die je je maar kunt bedenken, valt het me zwaar om deze stoere, betrouwbare tractor terug te geven. Hij deed zonder morren, waar hij voor gebouwd is: werken. De zes ton totaal gewicht van trekker en pipowagen vormden geen probleem. Terecht kreeg het trekkertje van Jan en Alleman complimenten in alle landen. Kenners konden niet geloven, dat hij veertig jaar oud was en zo mooi liep.
Martien en Marco hartstikke bedankt voor het vertrouwen in mij en het uitlenen van de kleine krachtpatser.

Maarten.

Ps: Wil je meer weten van Martien’s BM- en Volvotractoren? Kijk dan op: www.devolvoman.nl

  • 18 Juni 2008 - 21:30

    De Volvoman:

    Neef Maarten,

    We hadden er alle vertrouwen in dat je met dit BM etje heel Europa kon trotseren.
    Wij en vele BM enthousiasten in binnen en buitenland hebben mee genoten van je reis, en je geweldige verslagen.
    Maarten, gefeliciteerd, het is je gegund.

    Martien en Nelly

  • 19 Juni 2008 - 06:58

    May Va Nuijenhage:

    Hoi Maarten,

    Eind goed, al goed. Welkom thuis. Ik zal je verhalen gaan missen. Ze maakten toch bijna een jaar deel uit van mijn leven ... op bescheiden schaal dan, maar toch.
    Helaas kon ik vanwege allerlei omstandigheden en familieverplichtingen niet aanwezig zijn op je welkomstfeestje van zaterdag. Dat halen we nog wel eens een keertje in.
    Veel sterkte met het vinden van een nieuwe huis-, tuin-, keuken-, en werk-balans.

    En... nog een prettige vakantie (...).

    May

  • 19 Juni 2008 - 07:33

    Hédi:

    Hi Marteen!

    Wir haben gesehen, "gelesen", du bist gut und glücklich in deinen Heimat angekommen.
    Herzlichen Glückwunsch von uns allen zu deinem Ankommen in Holland !

    Tourinform Eger

    Ps:Eine frage nur..Welches Gebiet(Land, Landschaft) ist dir am besten gefallen?:-))

  • 19 Juni 2008 - 16:36

    Theo:

    Ook wij zijn weer thuis van niet zo ver weggeweest. En gauw "even" de laatste berichten van Maarten gelezen. En de beschrijving van je thuiskomst zorgde ook bij mij voor een brok in de keel. Ik ga deze reisfeuilleton heel erg missen. Bedankt hiervoor Maarten. Groet uit het Spaubeekse.

  • 20 Juni 2008 - 15:26

    Betsy En Jan :

    welkom thuis Maarten gefeliciteerd met deze grote onderneming.vaak kijken wij terug naar de
    dag lucky day in portugal en al je mooie verhalen geweldig .bedankt voor al je leesplezier. groetjes van Jan Betsy Piet en Agnes

  • 28 Juni 2008 - 20:39

    Yvonne En Leo:

    Hey Maarten,

    We hebben je al die tijd gevolgd via het internet. Toen jij op thuis kwam waren wij alweer op een volgende (korte reis) in Duitsland en zijn sinds gisteren weer thuis.
    Geniet nog even van een paar weekjes thuis en succes als je na de schoolvakantie weer voor de klas staat.

    groetjes yvonne en leo

  • 03 Juli 2008 - 00:48

    Hilton And Rena:

    Hi Martin hope the trip is going well. You must be almost home. Safe traveling.

  • 15 Juli 2008 - 14:40

    Britt:

    Hallo (meester) Maarten,

    Ik heb gehoord van je prachtige reis door europa. Inmiddels heb ik ook je verhalen bijna allemaal gelezen.
    Ik vertrek volgende week maandag richting Ghana,Afrika. Hier ga ik werken in een weeshuis voor kinderen van 0 tot 15 jaar.
    Ik hoorde van mama dat je het leuk vond om mijn belevenissen te volgen. Dit kan via www.wijvieringhana.waarbenjij.nu
    Hoe is het voor de rest?

    Groetjes,

    Een vroegere (meester) maarten fan!


  • 18 Juli 2008 - 18:53

    Josh Chow (age 3):

    I read about you in my tractor magazine. Mum helped me to find your website. I have enjoyed looking at your photographs. Good luck with the rest of your journey. I look forward to seeing more pictures soon. From Josh in Cheshire, England.

  • 18 Juli 2008 - 18:53

    Josh Chow (age 3):

    I read about you in my tractor magazine. Mum helped me to find your website. I have enjoyed looking at your photographs. Good luck with the rest of your journey. I look forward to seeing more pictures soon. From Josh in Cheshire, England.

  • 01 Augustus 2008 - 13:33

    "much "österreich ! :

    finde ich echt super ! gratuliere dier zu dieser reise ! so etwas werd ich auch einmal machen ! grüße aus österreich much

  • 31 Augustus 2008 - 09:21

    Brittje:

    Hallo Meester maarten..

    Bedankt voor al je lieve berichtjes op de site. We hebben er allemaal ontzettend van genoten. Omdat ik je email adres niet heb vraag ik op deze manier of je het leuk vind om de foto's te zien? Ik heb er heel veel gemaakt. Als je het leuk vind kan ik ze een keertje komen laten zien. Tevens lijkt t mij dan leuk om bij te kletsen na al die jaren.

    Ik hoor t wel,

    Groetjes Brittje (nog steeds een meester Maarten fan)

  • 02 September 2008 - 10:03

    Hermie En Bob:

    Hoi Maarten,

    Wij zijn je nog niet vergeten, zoals je ziet.
    Wij hadden je graag een welkom thuis bloemetje willen geven, maar weten (nog steeds)je adres niet. Valt het mee weer voor de klas staan? Ze hebben je vast gemist. Hebben nog steeds het plan je op te zoeken en even bij te praten. Laat weten of je dat ook nog leuk vindt.
    Groeten Hermie en Bob

  • 02 December 2008 - 21:44

    Nathalie:

    Hallo (meester) Maarten,

    Al een hele tijd geleden heb ik gehoord van de reis door Europa.
    Nu dan eindelijk maar eens een berichtje gestuurd.
    Er zullen natuurlijk vele reacties zijn geweest op deze reis.
    Het is natuurlijk ook prachtig om zoiets mee te maken!

    Het is inmiddels al 6 jaar geleden ongeveer dat wij ons voor het laats gezien hebben.
    Dus leuk om u via deze site nog eens tegen te komen.

    Groetjes,

    Nathalie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 3353
Totaal aantal bezoekers 493255

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: