10 Apr. Wéér schade. - Reisverslag uit San Marino, San Marino van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 10 Apr. Wéér schade. - Reisverslag uit San Marino, San Marino van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

10 Apr. Wéér schade.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2008 | San Marino, San Marino

Rijdend door uitgestorven land, dat je je moet voorstellen als de Ardennen. Het schuifdak open en rondkijken. Alles is even mooi en het koolzaad in de bermen ruikt heerlijk. Niets wijst erop dat er onheil in de lucht hangt. Bij Bibiona verrijd ik me, keer op mijn schreden terug en verrijd me weer. Loerend op de kaart zie ik langs de kant van de weg een levensgrote, felblauwe kliko van twee kuubinhoud over het hoofd. Met de hoek van de wagen raak ik hem. Dan tolt de kliko tussen de wagen en een muurtje om en om tot ik er voorbij ben. Te aangeslagen om te vloeken en te tieren bekijk ik de schade. Gelukkig aan dezelfde kant als de schade van het verkeersbord. Nou, ’t ziet er niet uit. De wagen lijkt op een geraspte kaas en is op slag tien jaar ouder. Hoofdpijn komt opzetten; stress natuurlijk. De klikocontainer mankeert niets, dus kachel ik ontstemd verder. Eerst de goede weg vinden en dan pauze maken om de wonden te likken. Ver uit de buurt van woningen stop ik om te bekijken, wat ik kan repareren. Het valt gelukkig mee. Het materiaal dat ze bij Böhmer gebruiken is zo taai, dat het wel vervormt maar niet doorscheurt. Kwaliteit! De hoeklijst sla ik met de hamer een beetje in model. Dan zet ik er, zo goed en zo kwaad als het gaat, nieuwe popnagels in.
Mijn doel voor vandaag is het ministaatje San Marino. Met gedeukte wagen en idem ego zet ik hem op een parkeerplaats. Vandaag ga ik niet de stad in. Ik ben moe, te moe om te lopen, te moe om te kijken. Morgen ziet de wereld er vast weer beter uit.

  • 11 April 2008 - 10:09

    Mercedita:

    Hoi Maarten,

    Je verhalen zijn tussen lesvoorbereidingen en opdrachten over pedagogisch handelen door steeds erg welkom. Even wat anders...even op reis naar een andere wereld.
    Wat een schrik die botsing met de blauwe kliko, gelukkig alleen maar blikschade. Toch kan ik me de ergernis en de hoofdpijn wel voorstellen.
    Het is al half april, het jaar vliegt om en eer je het weet ben je alweer thuis. Geniet nog van de laatste kilometers, dan genieten wij ook nog even mee.

    Groetjes Mercedita

  • 11 April 2008 - 10:50

    Marjoleine:

    Hoi Maarten, Ben je weer heerlijk uitgerust? de deuk uit je ego geslapen?
    Viel toch wel mee?
    Dan kun je nu weer al dat moois gaan opsnuiven. Wij genieten nog steeds ven je prachtige foto's en verhalen.
    Schrijver,fotograaf of verteller het past allemaal bij je denk ik!
    Eigenlijk zou het beroep levensgenieter iets voor jou zijn.
    Groeten uit Harderwijk

  • 12 April 2008 - 05:18

    Sonja:

    Hoi Maarten,

    Ik ben er ook weer. Heb ff een weekje in het ziekenhuis gelegen, omdat er lichte weeen activiteit was. Gelukkig is alles nu rustig, want ik ben morgen pas 28 weken en dat is nog iets te vroeg voor de 2-ling om al geboren gaan te worden ;-)

    Verder is Wilko erg druk met het opzetten van de boomkwekerij. Ons pap en mam zijn toe aan een weekje vakantie dus die zijn vanaf maandag in Portugal. Ook ons pap heeft erg hard gewerkt de laatste weken om rondom het perceel waar geplant moet gaan worden gaas te zetten (zo'n kilometer) om de konijnen buiten te houden. En dat op een leeftijd van 60 jaar! Dan kun je toch maar beter rondtrekken zoals jij doet....

    Wij wensen je nog veel plezier, ondanks je schade, maar dat komt vast goed!

    Groetjes
    Sonja - Wilko en ? ?

  • 12 April 2008 - 10:03

    Ger Engel Natascha:

    hoi maarten na de schade en de schik ben je er toch goed van af gekomen het valt mee als ik zo kijk
    wat gaat het snel he je jaar zit er haast op maar we blijven genieten van
    de foto en je verhalen
    groetjes
    ger engel natascha
    geniet er van

  • 12 April 2008 - 13:09

    Frans & Marion H.:

    Hoi Maarten,
    Fijn om te lezen en te zien dat jij van dit gedeelte van Italië geniet.De streek rondom San Marino met de leuke dorpjes en op elke berg een kasteel is de laatste jaren onze fietsspeeltuin geworden.Ik denk dat we elkaar net kruisen,want in de a.s.mei-vakantie zijn we er weer.Vanuit Cesenatico hopen we weer leuke tochten te maken op onze race-bikes.We houden je in de gaten,wie weet waar je over 2 weken uithangt.Geniet verder. Groetjes Frans en Marion H.

  • 12 April 2008 - 21:21

    Katelijn:

    hoi reiziger,

    ik ben weer helemaal bijgelezen,lekker. Arjan keek over mijn schouder mee naar jouw mooiste en grappigste foto's. Wat een belevenissen!
    Geniet er van,joh. Om het met Arjans woorden te zeggen: je hebt meerdere levens, maar je hebt maar één leven nu!

    knussel,

    Katelijn en Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 505907

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: