12 Apr. Richting Venetië. - Reisverslag uit Rome, Italië van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 12 Apr. Richting Venetië. - Reisverslag uit Rome, Italië van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

12 Apr. Richting Venetië.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2008 | Italië, Rome

Het weggetje vanaf de parkeerplaats naar de openbare weg is als een klets koud water in het gezicht. Het begint met wenkbrauwen fronsen en terugschakelen naar de vierde versnelling in de kruipgang. Het gaat wel erg steil omlaag. Stik, de oplooprem nog geblokkeerd, net nu. Ho, ho! Het toerental loopt te ver op. Ik moet nòg verder terug. Remmend en proberend terug te schakelen naar de drie rammelt de versnellingspook onder mijn hand. Ik krijg hem niet in de versnelling! Dan maar doorduwen. Het klinkt of je met een stalen staaf over een golfplatendak gaat. De pook schudt heftig heen en weer onder mijn hand. Hij zit! Het scheelde weinig of de 22% bergaf hadden me de kop gekost. Met nog drie km/uur schuif en rol ik naar beneden. Met het zweet dik op mijn kop ben ik klaarwakker.
Deze reisdag richting Venetië gaat verder op rolletjes. In no time ben ik aan de kust en dan volg ik de vlakke, zonnige Strada Romea naar het noorden. Grote, ongetwijfeld mooie plaatsen als Rimini en Ravenna worden handig omzeild. Honderd kilometer voor Venetië dwingt een plensbui met bliksem en donder me om te stoppen. De parkeerplek bij het restaurant bevalt zo goed, dat ik blijf. Zo eindigt de dag, zoals hij begon. Nat!

  • 14 April 2008 - 16:52

    Wauwel:

    haaa buur!!:D

    ik heb je site niet gelezen maar denk lees weer eens..:)
    wel leuk.. njah zo te zien zit je wel in italië..pff.. is ver he van hier!!
    Njah was het maar al juni, maar het schiet op:P ik vind trouwens wel dat je op mijn verjaardag 20 juni terug moet zijn!!!:D

    kusjee Wauwel jou buuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 505912

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: