3 Juni Shoppen in Würzburg. - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 3 Juni Shoppen in Würzburg. - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

3 Juni Shoppen in Würzburg.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2008 | Duitsland, Würzburg

Om half elf komt Matthias de oude Mainbrücke opgelopen. Precies op tijd. Met een grote smile komt hij aan mijn tafeltje zitten. Het belooft een gezellige dag te worden. Matthias neemt me mee op sleeptouw, maar niet zoals in Rothenburg. Hier heeft hij twee jaar gestudeerd en als student heb je nu eenmaal andere zaken aan je hoofd dan kerken, kastelen en meer van dat soort culturele onbelangrijkheden.
Volkomen zeker van zijn richting schieten we steegje in en straatje uit. Pikken terrasjes en als we grote zaken passeren wippen we “even” binnen. Ik heb geen enkel bezwaar. Matthias is een geboren verteller en ik hoor hem graag. De tijd vliegt. Hij is hier om te shoppen en dat is weer eens heel wat anders, dan met je hoofd omhoog naar de gevels of met neus in een VVV-boekje rondlopen door een stad. We struinen door de grote-maten-winkels en lachen wat af. Mac Donalds levert een groot deel van de calorieën voor deze dag. Matthias moet groot inkopen, want in Rothenburg koop je alleen toeristenrommel. Hij is sportief en werkt mee aan elke foto, die ik wil maken. Om zes uur nemen we afscheid. Matthias gaat bepakt en bezakt met de trein naar Rothenburg. Ik ga met de bus terug. ’t Was een dagje anders.

  • 05 Juni 2008 - 09:02

    Yvonne:

    Wat ben jij toch een lieverd, he..... zo'n zware tassen dragen voor een ander..... Daar moet je zo van blazen....en puffen. Gerrem.

    Je hebt weer een glimlach op mijn snoet getoverd.

    Ik verheug me erop om je weer eens van heeeeel dichtbij te zien. Nog een paar nachtjes slapen....

    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 493920

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: