7 Apr. Orvieto. - Reisverslag uit Assisi, Italië van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 7 Apr. Orvieto. - Reisverslag uit Assisi, Italië van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

7 Apr. Orvieto.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2008 | Italië, Assisi

Via Perugia en Marsciano over de N 317 naar Orvieto rijden is jezelf een cadeau doen. Zeventig kilometer door de prachtigste natuur, over bergkammen, door bossen en dorpen zijn een verrassing voor de sportieve automobilist (bochtjes pikken) en de verwende natuurliefhebber. Jan en ik wijzen elkaar voortdurend op mooie vergezichten, bijzondere gebouwen en de brede, vruchtbare dalen.
Orvieto is super om van een afstand te zien liggen. Uit de aarde reist een in het landschap vrijstaande zuil van rotsen overeind. Daarop is Orvieto gebouwd. Je kunt aan de voet parkeren en met de lift naar de stad. Dan heeft het ook een ondergrondse stad. Kelders, grotten en gangen zijn in de loop van de eeuwen uitgehouwen in het zachte gesteente. Je kunt erin met een gids. Dit stadje met de ligging, de grotten en de kerken, dat zijn we samen eens, is een must. Terug kunnen we de natuurweg nog eens rijden of de autoweg. Wij gaan binnendoor. Nog snel even boodschapjes doen en Jan kan zijn taak als gastheer voor nieuwe campinggasten weer oppakken. Deze dag en die van gisteren eisen hun tol van mij. Ik ga een uurtje plat, wat uitmondt in het klokje rond.

  • 08 April 2008 - 10:09

    Hoi Hermie En Bob,:

    Stuur een mailtje naar pluyo@hotmail.com Ik reageer zo snel mogelijk.

    EUROPAPA

  • 08 April 2008 - 13:06

    Nelly Habets:

    Hoi Maarten...

    Nog steeds volg ik je verhalen en geniet mee van je avonturen. Bedankt ervoor en ook voor de prachtige foto's!!!
    Vooral de laatste dagen is er geloof ik veel op je af gekomen wat betreft het Christendom...als ik lees over allerlei theorieën hieromtrent dan denk ik: "Maarten, is je nieuwschierigheid nog niet dusdanig geprikkeld om het zèlf te gaan onderzoeken?"
    Ik kan je aanraden om hierover het Johannes evangelie te gaan lezen in het NT...werkt èrg verhelderend en bovenal héél heilzaam voor het hart:)
    Waar haalde je je boeken ook alweer vandaan?!?

    Wens je veel zegen en God`s leiding bij alles wat je doet...

    Hartelijke groetjes van

    Nelly.

  • 08 April 2008 - 19:18

    Gerrit:

    ik heb zojuist weer even gelezen. Je bent een tijdje uit beeld geweest. PC-probleem! Ik ga je vanaf nu weer volgen.

  • 09 April 2008 - 19:21

    Arno En Fredrike:

    Dag Maarten,

    Leuk om over de belevenissen van jou en Jan (omze vader en schoonvader) te lezen. Je schrijft prachtig, wel eens overwogen een boek te schrijven?

    We wensen je nog een behouden vaart!

    Een hartelijke groet uit de Achterhoek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 505920

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: