28 Mei Valse folder en Mean Machine. - Reisverslag uit Nerping, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 28 Mei Valse folder en Mean Machine. - Reisverslag uit Nerping, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

28 Mei Valse folder en Mean Machine.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2008 | Duitsland, Nerping

Het staat prachtig beschreven; “Das Glasdorf Arnbruck” met glasblazerij, glashut, schilderijen, kristal- en kroonluchterfabriek, sculpturenpark, enz. Opgewekt en vol verwachting klopt mijn hart om iets bijzonders te gaan zien. Een glasdorp! Ik heb er allerlei fantasieën bij.
De ontnuchtering. Een parkeerplaats als een voetbalveld voor een tuincentrum, waar je schuw van wordt. Zo groot, zo modern. En dat is het dan: een superwarenhuis. Je wandelt in etages door afdelingen met glazen voorwerpen en nog eens glazen voorwerpen. Buiten een tuin met glazen voorwerpen. Hè, hè, rijd ik daar nou zestig kilometer voor om?
De zon perst er dertig graden plus uit. Het is erg broeierig. Een beetje wind in de rug. De versnellingsbak tussen mijn benen is heet. Alles plakt aan mijn lijf. Met het dak open en ondanks dat de voorruit omhoog staat, zit ik nog te puffen.
In het gehucht Nerping staan een aantal hoeves bij elkaar. Daar probeer ik mijn geluk. Het eerste schot is meteen bullseye. Sepp heeft er geen probleem mee. Hij loopt mee naar de wagen en krijgt de uitgebreide toer. Zijn motorfiets (Honda 6 cylinder) en de mijne worden tegen het licht gehouden. We hebben elkaar gevonden. Bij hem mag ik me douchen.
Tijdens het koken stopt er een mooi opgespoten Opel Kadett van 1978. Daarin zitten Stefan en Daniel. Het wagentje heeft een rolkooi en dat is niet voor niets. Wat eens een 1200 cc automaatje was, is door Stefan aangepast aan zijn eigen wensen. Hij lepelde in het autootje een 2.4 liter 24 klepper Senatorblok met 150 pk. Dat is heel veel voor een karretje van 800 kg. Het is zoveel vermogen voor de achterwiel aangedreven lichtgewichtwagen, dat spinnen en uitbreken bij verkwistend gas geven aan de orde van de dag zijn. Dat is nou zijn lust en zijn leven: gummen! Een echte mean machine.
Ik moet hierbij aan onze Lex denken. Hij heeft ooit hetzelfde gedaan: een Senatorblok van 170 pk in een voorwiel aangedreven Corsaatje 1200 geperst. Het is een bult werk en verlangt veel aanpassingen. Chapeau voor zulke mannen.

  • 03 Juni 2008 - 05:47

    Roel:

    In die "Mean Machine" ligt toch echt een 2.0 liter 16 klepper uit een Kadett E GSI, Astra F GSI of Calibra. Die 2.4 24 klepper is dus een beetje erg overdreven; 24 kleppen in een viercilinder lijkt me een beetje lastig :) .
    Die 150pk klopt wel hoor, dus gummen zal inderdaad niet moeilijk zijn.
    Dit is trouwens hetzelfde blok als Lex in zijn Kropsla had liggen (en die kwam ook niet uit een Senator).

    Nog een goede laatste kilometers gewenst met je wagen en tot binnenkort in Oirsbeek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 493923

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: