25 Mei Duitsland. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 25 Mei Duitsland. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

25 Mei Duitsland.

Door: Maarten

26 Mei 2008 | Duitsland, Berlijn

Na Slowakije heb ik geen bloesem meer gezien. Nu stuif ik de laatste kilometers door Tsjechië tussen rijen in bloeistaande bomen, die voor mij een lente-erehaag vormen. Het vers gemaaide gras ruikt bedwelmend. Dit gevoel van geurend nieuw zou ik eeuwig willen vasthouden. Over een heuvelrug toerend heb ik een magnifiek uitzicht over de dalen met oneindig veel schakeringengroen. De wel dertig meter hoge, kaarsrechte naaldbomen staan als potloden met een pluim in het gelid. Een probleem voor de boeren moet wel zijn, dat hun weien vol staan met paardebloemen. Vrouw Holle heeft hier haar dekbed uitgeklopt. Daar tussen staan boterbloemen. Hiervan maakten we vroeger kransjes om de polsen, om de hals en in de haren. We voelden ons prins en prinses zo mooi. Liepen dan naar moeder en riepen:“Mam kijk!” Tegelijk maakten we een pirouette. Mam zei dan steevast:”Och, wat zijn jullie mooi!”
Vlak achter de grens strijk ik neer op Camping Einwald in Fürth i. Wald. De radio kondigt voor de komende dagen tropische temperaturen aan. Ik blijf om mijn witte spillepoten bij te kleuren.

• 26 Mei 2008 - 09:02

Maria.:

sjoen,us hiel veul luuij de zelfde herinneringen,bei die blumkes.....danke effe teruk nao vreuger....gr. Maria.

• 26 Mei 2008 - 10:43

Hermie:

Lieve Maarten,

Hoog op de groene wagen reed jij door bergen en dalen en nog vele andere mooie wegen en plekken. Wie verre reizen
    doet kan veel verhalen en dat is zeker op jou van toepassing Ruik je de stal al. Jij had het geduld, het voornemen, en de wilskracht om dit avontuur te voltooien. Iedere dag was er een een bladzijde in het boek dat groeit en groeit, stap voor stap je eigen weg met veel verhalen. Een kostbare verrijking prijs je gelukkig met deze wonderschone ervaring. Maar het mooiste wacht op je thuis.

Wij zullen er de 14 de niet bij zijn maar hopen zeker nog een keer van je avonturen te genieten. Wij prijzen ons gelukkig dat jij onze vakantie een extra tintje gaf in Torrox.
    PS wat is het huisnummer van de Bachstraat. Kan ik je als nog het artikel sturen van de antieke trekkers.
    Wij blijven je berichten tot het laatste moment volgen.

Hartelijke groet

Bob en Hermie
    Appingedam

• 26 Mei 2008 - 18:59

Hermann:

Hallo Martin, habe Deine Beiträge schon Vermisst. Dachte Ceske Krumlov hat Dich "Verschlungen". Aber Du bist schon wieder auf dem Weg zum Ziel. Dauert ja nicht mehr lange bis zum 15. . Ich Wünsch Dir was! Bleib Gesund und Munter!
    von den
    "waldviertler Traktor - Veteranen"

• 27 Mei 2008 - 08:04

Maarten:

Bob en Hermie,

Het huisnummer is 33. Ik hoop vurig jullie nog eens te ontmoeten en samen te genieten van een goede maaltijd met een passend glas.

Maarten

• 27 Mei 2008 - 08:48

Antonios + Harriet:

Lieber Maarten,
    Deine Fotoberichte sind spitze!
    Könnte es sein,daß Du auch Hannover ansteuern würdest? Wir würden uns sehr freuen Dich wieder zu sehen!
    Unsere Tel.Nr. 05103-820348.
    Sei gegrüßt von
    Antonios und Harriet

P.S. Wir traffen uns am 4.10.07 in Nordfrankreich!