31 Mei. Struinen door de stad. - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 31 Mei. Struinen door de stad. - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

31 Mei. Struinen door de stad.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2008 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Na het zeer voedzame ontbijt van worst met gebakken ei kan ik er een hele poos tegen.
Dwalen wil ik. Mijn ogen goed de kost geven. Per ongeluk ontdekken. De stad heeft zoveel straatjes en steegjes, zoveel hoekjes en pleintjes, zoveel verschillende gevels, dat ik ogen te kortkom.
De ijssalon wordt aangedaan als rustpunt. De ogen zijn groter dan de maag en al gauw ontneemt een asociale, grote ijscoupe chocolade met slagroom mij het uitzicht op de straat. Dan hoor ik naast me twee oude besjes uitweiden over het Weihnachtsdorf van Käthe Wohlfahrts. Daar wil ik nu heen, het past bij de temperatuur in mijn buik. Ik loop door een heel grote zaak met besneeuwde verkoopstalletjes, een reuzenkerstboom met lichtjes en ballen, allerlei figuren en draaiende toestanden. Ik word er niet warm of koud van. Dat zal wel aan de tijd van het jaar liggen.
Na vijf uur fotograferen meldt mijn camera: Geheugenkaart vol! ik moet terug.
In het hotel vouw ik samen met Mathias servetten en krijg een bord nasi voorgezet. Het ontbreekt me hier aan niets. Ik ben geen gast, ik ben eregast. Iedereen is erg bezorgd om mijn welzijn. Het voelt heerlijk.
Werner heeft met de plaatselijke krant gebeld. Als hij wat foto’s en een verhaaltje erbij opstuurt, dan zullen zij het plaatsen. Mathias is de fotograaf en zet mij als model vóór, naast, op de tractor, in en bij de wagen. Dit gedeelte is veelbelovend, want de foto’s zijn goed. Als het verhaaltje geplaatst wordt, stuurt Werner het op.
Dan is het koffietijd. Met Mathias en Ariane de vriendin van Christian wordt pauze gehouden. De Horeca is onderwerp van gesprek. Alleen tijdens het uitserveren van de maaltijden moet alles zack-zack, schnell-schnell. Nog een bijkomend nadeel is wel de lange werktijd die dag in dag uit gemaakt wordt. Van de vroege ochtend tot de late avond ben je in de benen. Gelukkig maken ze er geen probleem van:”Es gehört zu der Arbeit.”

  • 31 Mei 2008 - 19:18

    Europapa Maarten:

    Hallo lieve mensen,

    Hebben jullie de datum, die in de uitnodiging staat van 21 mei, in je agenda gezet?
    Tot in Oirsbeek.

    Dory en Maarten.

  • 01 Juni 2008 - 11:41

    Ger Engel Natascha:

    Hoi Maarten
    Nou wat denk je we zijn van de partij hoor een jaar niet gezien kan weer even knuffelen met je En als we kans krijgen met je praten over alles En dory zal ook wel blij zijn met je thuiskomst Maarten een goede reis geniet er nog even van en we zien jullie
    Maarten Dory Alex fonnie Guido op 14 junnie
    GROETJES VAN
    Ger Engel Natascha
    MAARTEN SUCCES

  • 03 Juni 2008 - 11:18

    Theo:

    Hallo Maarten, na een poosje zonder internet heb ik weer eens heerlijk bijgelezen en gekeken, dus genoten van je steeds weer prachtige verhalen en foto's. Ik vrees dat wij op 14 juni nog niet terug zijn in het Limburgse. Jammer, want ik had je wel eens persoonlijk willen ontmoeten. Ik wens je een geweldig mooie laatste fase van je reis toe en een onvergetelijke thuiskomst op het warme nest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 493917

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: