8 Apr. Assisi. - Reisverslag uit Assisi, Italië van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 8 Apr. Assisi. - Reisverslag uit Assisi, Italië van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

8 Apr. Assisi.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2008 | Italië, Assisi

Mijn hok moet uitgemest en de was gedaan. Het is een terugkerende routine.
’t Duurt niet lang of ik kan naar Assisië. De fiets komt weer goed van pas. De stad nog eens doorkruisen en internetten staan op het program. Musea en kerken laat ik voor wat ze zijn. Een fotogalerie trek de aandacht. Het onderwerp is de Indiase vrouw. De fotograaf heeft vrouwen geportretteerd. Ik kan de onderschriften in het Italiaans niet ontcijferen. De titel van de tentoonstelling, bedenk ik, zou kunnen zijn: Vrouwen met dode ogen. Het is het eerste wat mij te binnen schiet bij het zien van de gezichten. Natuurlijk is mijn kiekje een slap aftreksel van de echte foto’s.
Op de camping trekken de weergoden de hemelsluizen open. Ik trek me terug met een goed boek en het geroffel van de druppels op het stalen dak. Ik moet denken aan een oud liedje van Rob de Nijs. De middag glijdt onopgemerkt over in de avond. Als ik het boek van Palden Gyatso: Het vuur onder de sneeuw, dichtklap is het negen uur en moet ik maar eens wat gaan eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 505914

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: