7 Juni Post voor God. - Reisverslag uit Gemmenich, België van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 7 Juni Post voor God. - Reisverslag uit Gemmenich, België van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

7 Juni Post voor God.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2008 | België, Gemmenich

Het is koud en nevelig, als ik opsta. Het heeft gegoten vannacht. Verdorie, ik ben elf maanden geleden weggereden in de regen. Het zal toch niet regenen, als ik thuiskom? Van de nevel in het dal klim ik de mist in. So ein Mist!?!
Over de zo bekende wegen uit mijn zeer actieve motortijd rijd ik door de Eifel. Per ongeluk? Toevallig? Van hogerhand gestuurd? Wie zal het zeggen? Ik kies een slingerweg binnendoor. Net voorbij het gehucht Gelenberg zie ik een ballon aan een koordje in het veld vlak boven het gras zachtjes in de wind bewegen. Ik stop om goed te kijken. Vast een ballon van een kinderwedstrijd: “Welke ballon komt het verst!” Het gras is hoog en nat. Wat zal ik doen? Mijn nieuwsgierigheid levert me natte voeten en een natte broek op. Er hangt een enveloppe aan: “Post fur Gott.” Hij is dus niet voor mij bedoeld. In de wagen haal ik twee doorweekte brieven uit de natte enveloppe. In de ene staat:
“Lieber Gott.
Wie geht’s?
Ich danke Dir dafür dass ich ein Hund bekommen habe.
Ich hoffe das es meine Oma und Opa gut geht im Himmel.
(Wenn es einen Himmel gibt)
Ok dann Tschüs.“
In de andere staat, dat ze het H. Vormsel ontvangt en daarom een brief moet schrijven aan God. Ze is dertien jaar en hoopt dat de vinder reageert. De eerste brief is 18-4-08 gedateerd en de tweede is van 3-6-08. dus de ballon heeft het vier dagen volgehouden vanuit Alflen ergens in Duitsland. Ik heb geen flauw idee, waar dat plaatsje ligt. Kan iemand mij helpen? Ik zal haar thuis een briefje schrijven.
Dichtbij Monschau doemt een onvoorzien probleem op. Jef komt mij morgen bezoeken om de laatste keer live te filmen en Monschau heeft geen camping! Ik stuur naar Eupen in België, ik weet, daar ligt camping An der Hill. Shit, gesloten! Aha, ik weet al wat ik doe. Ik rijd naar Gemmenich, daar woont in een internaat broeder Snuf. Eigenlijk heet de Franciscaner broeder: Alfons. Toen ik als zestienjarige in Kerkrade op kostschool zat hadden alle broeders een bijnaam. Alfons in het Limburgs wordt Funs en als je Funs omdraait krijg je Snuf. Zo hadden we daar Sammy naar het liedje:”Sammy loop niet zo gebogen, hoog Sammy, kijk omhoog Sammy; de Lange was de broodmagere directeur, Dino kon ontzettend hard lopen, Bulletje was een dikkertje, enz. Als ze hun bijnaam hoorden, mocht je een weekend niet naar huis en dat is hard, want dan was je vier weken ononderbroken op school. Daar heb ik ook mijn bijnaam Pluto gekregen. Het internaat in Kerkrade bestaat niet meer.
Wat is nu mijn plan? Ik ga vragen of ik bij broeder Alfons op het terrein mag staan, dan kunnen we ook nog lekker bijkletsen over veertig jaar geleden. Wat gebeurt er? Vlak voor ik bij het internaat ben, staan twee campings aangegeven. Dan kies ik voor de camping. Lekker douchen en misschien wel internet. Allebei goed! Nu snel Jef op de hoogte brengen, dat ik op camping Du Vieux Moulin sta.

  • 08 Juni 2008 - 08:20

    William Wijnands:

    Hallo Meester Maarten,

    Ik heb u samen met mama vanaf het begin van uw tocht gevolgd via de website. Vond het altijd zeer mooi om te weten waar u overal was en bent geweest. Nog 6 nachtjes zei mama en dan komt u weer naar huis. Ik vind het super wat u gedaan heeft. Heel veel groetjes
    William Wijnands klas 2B (als u me niet kent, vorig jaar heeft u met de kinderoptocht met papa de kar getrokken)

  • 08 Juni 2008 - 08:54

    Mieke Mormoiron:

    dag maarten,

    bijna thuis en dan een brief vinden aan een ballonetje waarop staat "post voor god", wat is dát mooi! Nog even en dan ben je thuis, kun je god ook post sturen via internet, lukt vast wel.
    liefs en groetjes uit zonnig Mormoiron
    leon en mieke

  • 08 Juni 2008 - 08:58

    Frans Meeuws:

    Het zit er dus bijna op. Met heel veel plezier heb ik je reis door een groot deel van Europa mogen volgen. Soms een tikkeltje afgunstig.
    Het lijkt me dat er na de thuiskomst wat valt af te kicken.

    Waar ligt Alflen? Even gegoogled: het ligt ongeveer 20 km NW van Cochem en dat weet je ongetwijfeld te liggen.

  • 08 Juni 2008 - 09:16

    Wauwel:

    maaaaaaaaaaaaaaarten:d

    jaaaaaah! jaaaaah! jaaaaah eindelijk eindelijk! ja ja ja ja! Wat ben ik blij dat ik je weer kan zien! booh op dit moment heb ik echt gewacht!!!!!!!
    ILOVEIT! bijna!

    hele dikke kus je buuf!
    :D:D:D:D:D:D

  • 08 Juni 2008 - 09:22

    Wauwel:

    ILOVEIT
    ILOVEIT
    ILOVEIT
    ILOVEIT
    SUPER, SUPER, SUPER! GAAAAAAAAAAF!

    njah genoeg onzin d'r op gezet, maar genoeg overtuigd hoop ik toch:D

    njah ik zie je van de week:D

    (K)wauwel je buuf!

  • 08 Juni 2008 - 09:55

    Mercedita:

    Hoi Maarten, De ballon voor God is dus helaas voor de kinderen niet al te ver gekomen, maar van de andere kant: de brieven kwamen bij een goed mens terecht!!! Erg aandoenlijk trouwens dat kinderen een brief aan God sturen!!
    Op Wikepedia staat het volgende over Alflen:

    Alflen is een plaats in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts, en maakt deel uit van het district Cochem-Zell. Alflen telt 867 inwoners

    Nog eventjes hé en dan ben je weer in het oude vertrouwde Oirsbeek, ik weet zeker dat iedereen met spanning wacht...en jij nog het meest, geniet nog maar even.

    Groetjes van Mercedita, Edwin, Tosca en Ruben

  • 08 Juni 2008 - 09:57

    Leon:

    Beste Maarten,
    veel force voor de laatste kilometers. Het zijn er waarschijnlijk veel minder dan de onmeetbare lemgte van opgedane ervaringen in de dendrieten. Dat neemt niemand je weer af, en, niemand kan verhinderen dat je nog eens sabathical gaat tanken, toch?
    Sterkte op de komende mooiste en meest controversiële tocht...
    salut,

    Leon en Mieke

  • 08 Juni 2008 - 10:47

    Lidy:

    Hoi Maarten
    Het zit er bijna op, dus voor mij een mooie kans om je te bedanken omdat we een jaar lang hebben mogen "meereizen".
    We hebben prachtige landen gezien en zeer mooie streken. We hebben genoten van je verhalen en foto's", en gaan dit beslist missen.
    De laatste kilometers van je avontuur komen er nu aan,en een nieuw avontuur(thuis)begint!
    Heel veel lieve groetjes ook voor Dory en de kids.
    Lidy, Lars en Shelley

  • 08 Juni 2008 - 13:58

    Mariet:

    Hoi Maarten,
    Zo kom je steeds dichter bij huis en vind je ook nog zo'n byzonder ballonnetje , net zoals je op de hele reis byzondere ervaringen hebt gehad.
    Toi , Toi voor deze laatste dagen en alle goeds voor straks weer je "gewone" leven.
    Groetjes Mariet

  • 08 Juni 2008 - 14:47

    Katelijn:

    Hoezo niet voor jou bedoeld? 't Is maar hoe je het bekijkt hé Maarten! God als een grote man met een baard op een troon, die niemand tot nu toe ooit gezien heeft, ook de astronauten en andere ruimteonderzoekers niet. Of God als een vonkske in ons eigenste hart, geest en ziel. Ook nog nooit gezien, maar wie er aandacht voor heeft voelt het wel eens, toch?
    Amen, Aum, genoeg gepreekt, knuffel,

    Katelijn

  • 08 Juni 2008 - 15:26

    Douwe:

    Hoi Maarten,
    Alflen is een plaats in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts, en maakt deel uit van het district Cochem-Zell. Alflen telt 867 inwoners.
    Groet Douwe

  • 08 Juni 2008 - 20:11

    Ingrid:

    Hallo Maarten,
    Het aftellen is begonnen, maar ik hoop dat je nog geweldige dagen zult hebben. Ik heb in iedere geval genoten van jouw verhalen en foto's. Ik wens je nog een veilige trip naar huis en bedankt voor het mee mogen reizen door Europa. Groetjes aan het thuisfront en tot ziens.

  • 08 Juni 2008 - 20:42

    Rotjeknor:

    hallo maarten zo het zit er bijna op wij hebben hier goed weer denk ook in limburg dus we hopen als je thuis komt ook nog goed weer is dan kan je nog even genietener er van maarten een goede reis nog en we zien thuis groetjes Ger Engel Natascha

  • 08 Juni 2008 - 21:14

    Fan Uit Meijel:

    Hallo maarten ik vond het geweldig je verhalen te lezen .Heb je van het begin van uw tocht gevolgd.En nu afkicken .
    groetjes een fan uit Meijel

  • 15 Juni 2008 - 13:53

    Antonios + Harriet:

    Lieber Maarten,
    willkommen zuhause!
    Schade,daß es vorbei ist!
    Schöne Grüße von Antonios und Harriet aus Wennigsen (Hannover)

  • 30 Juni 2008 - 17:09

    Maria Oet Bunde:

    kan ik nog reageren ? na een paar weken terug uit Kroatie,prachtig...je had het over Kerkrade,was het soms Blijerheide??daar waren mijn broers toen ook.gr. Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 493923

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: