27 Mei. Wildpark en TT. - Reisverslag uit Furth im Wald, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu 27 Mei. Wildpark en TT. - Reisverslag uit Furth im Wald, Duitsland van maartenhendriks - WaarBenJij.nu

27 Mei. Wildpark en TT.

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

28 Mei 2008 | Duitsland, Furth im Wald

TT staat voor Tropische Temperaturen.
De droogworst eet ik niet meer. Hij ligt me grijsgroen met vettige, uitpuilende oogjes aan te kijken. Ik heb er voor het eerst spijt van, dat ik geen koelkast heb. De kaas heeft er ook van te lijden. Hij verandert in smeltkaas en zweet zo, daar helpt zelfs geen AXE tegen.
Er ligt een Wildpark om de hoek. Het is net zo uitdagend als het museum Flederwisch an gisteren. Overal zijn leuke ontdekkingen te doen op het 10 hectare grote terrein. Er zijn boomboeken, een schedelpad, een hangbrug, een moeraspad, vijvers, een doolhof, kijkkasten met levende dieren zoals bijen, mieren en aardhommels, een salamanderheuvel, een ijsvogelbroedwand en nog veel meer. Eén ding is heel speciaal: het Onderwaterstation. Je gaat onderwater via trappen de dieren en planten van een grote vijver bekijken. De snoeken liggen doodstil naast een tak of tussen planten op een argeloze vis te wachten. De heerser van de vijver is 1.20 meter lang en 15 kilo zwaar. Hier is het lekker koel, maar buiten meer dan dertig graden. Onze gids Michael doet met zijn droge humor nog een extra duit in het zakje.
Op de camping blijft mij niets anders dan een liter Radler, half bier/half limo, achterover te kiepen om de aanstormende Hitzeslag vóór te blijven en om me dan een beetje dizzy over te geven aan zonnebaden. Ik ben poem!
Vier uur later ben ik versierd met rozerode randjes langs mijn zwembroek en gevoelige, dito benen. Ik ben net zo slim, als het biggetje met het strooien huisje. Zal ik het ooit leren?

  • 28 Mei 2008 - 07:55

    Lindsay:

    Emmy en ik zijn van de partij de 14de, als we welkom zijn natuurlijk!?!
    het lijkt me zooo leuk om weer eens even bij te praten! Voor deze reis zaten we al vaker tot 5 uur in het groepje 7 alleen maar naar Uw verhalen te luisteren, wat zou dat nu wel niet moeten geven?

    Het jaar is ontzettend snel voorbij gegaan, maar volgens mij had het niet beter kunnen zijn voor U :)!

    tot snel!

  • 28 Mei 2008 - 08:20

    Heidi Buhl:

    Hallo Maarten, Es war nett das wir dich kennenlernen durften, und wir wünschen dir weiter eine schöne Reise auf dem letzten Stück quer durch Deutschland.An alle die wissen möchten wo Maarten die letzten paar Tage war, schaut doch mal unter www.campingplatz-furth.de
    Alles Liebe und Gute wünschen
    Heidi, Georg und die ganzen Pfoten vom Campingplatz in Furth im Wald

  • 29 Mei 2008 - 12:19

    Marjo Van Canisius:

    Zo te zien gaat het goed met je.Zo te zien wel( foto van de zeldzame).Klopt het dat je bijna thuis bent.Heb je geen heimwee gekregen tijdens de reis? Groetjes


  • 29 Mei 2008 - 14:41

    Ed:

    hallo maarten
    hier een berihtje vanuit tarascon in de pyreneeen.
    Het weer is hier gelukkig niet zo als bij jullie, maar wij hebben vandaag ook zon en daar genieten we dan lekker van
    na een week dordogne en nu hier plannen we om richting costa te gaan of middellandse zee maar wachten nog even het weerbericht af
    Geweldig dat je weer bijna thuis bent na al die mooie avonturen
    Geniet er nog even van want je krijgt beslist heimwee naar dit leven
    de groetjes van Gertie en Ed uit Venray

  • 01 Juni 2008 - 13:26

    R.dielissen@home.nl:

    groetjes van de familie dielissen uit deurne. Ome Johan, ria piet en de rest van de familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Een reis door Europa met tractor en pipowagen om mensen te ontmoeten, om te onthaasten en omdat het nu kan en straks misschien niet meer. Groetjes Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 493928

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: